söndag 6 mars 2011

Fortsatt fuktig temperatur

Jag noterar att förra veckans inlägg gav en topp uppåt i besöksstatistiken. Mycket berodde på filmen som jag länkade till har jag förstått. Den gick inte dåligt, 46 visningar på en vecka. Det som var lite extra intressant var att filmen hade legat uppe på youtube 5 dagar innan jag tillkännagav på bloggen att den låg ute och då hade den visats redan 9 gånger.

Men kanske att mina tankar från hjärtat, skrivet i själva bloggen också fångade en del intressen? Jag skrev på Facebook att jag uppdaterat bloggen men angav även länken direkt till filmen för dem som ville se utan att gå via bloggen. Trots det så har det varit nästan 70 besök vilket är något fler än på länge.
Det har regnat en hel del även efter att jag skrev förra inlägget. Ett par gånger till säkert vilket har gjort luften väldigt fuktig. Det har inte varit samma brännande hetta under veckan som helhet, ändå har det känts varmt och äckligt. Man är våt över kroppen hela tiden i princip. Vi dricker vatten oftast till lunch och middag och när det kalla vattnet i glaset möter den varma fuktiga luften så blir det vattenimma på glaset och när man lyfter glaset för att dricka så fullkomligt det dryper vatten runt omkring på bordet.
Vi var lite fler än vanligt på mötet i fredags vilket är kul. Det är roligt med nya besökare. Jag har börjat en ny undervisning om den helige Ande, vem Han är och vad Hans uppgift är i det nya förbundet. Fortsätter nästa vecka med Andligt liv som jag har som överskrift då.
Jag har under den här tiden insett vad ambitiösa thailändarna i församlingen är när det gäller att använda Power Point i undervisningen. En timma innan Gudstjänsten är det alltid Bibelstudium av någon. Jag har insett att i princip alla använder detta program när de undervisar och det är inga simpla illustrationer heller. De kan vara hur invecklade som helst, långt ifrån hur vi svenskar kan lägga upp det. Nu har Karin varit på mig att jag nog bör komma igång med min Power Point-presentation till min predikan som är den 24 april. Den bör ju nämligen vara på thailändska så det är lika bra att börja förbereda snart. Eftersom det är påskdagen så är ju ämnet redan klart men detta kvarstår. Jag har inget problem med Power Point i undervisning. Har använt det förr och gör det gärna. Men nu kommer det inte handla om något djupare bibelstudium utan om en söndagspredikan på kanske max 45 minuter inklusive tolkning där visserligen bibelstudiet kommer att finnas med men utformningen mer ligger på att sporra och uppmuntra. Då vill jag helst inte hålla på att trycka på en massa knappar för att visa illustrationer hit och dit. Nåja, hänvisningar till Bibelställena jag kommer att läsa ifrån är ju inte för mycket begärt, det håller jag med om så Power Point i någon form lär det bli. Så blir de väl nöjda.
På återseende


Salomon och Karin på Gudstänsten idag den 6 mars.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar