måndag 28 mars 2011

Bangkok

Det blir ett kort inlagg denna vecka. Vi befinner oss nu i Bangkok. Vi kom hit fran Khao Lak i torsdags den 24 mars da vi skiljdes at fran Olofsson som vi haft en underbar vecka med. Dagen efter pa fredagen motte jag upp mina foraldrar pa flygplatsen, drygt 8 timmar forsenat som kom for att besoka oss. Vi hade tajmat deras ankomst med var resa och narvaro i Bangkok sa att vi kunde traffas har och kika pa huvudstaden ett tag sa att de fick se det. Det ar deras forsta visit i Thailand. Nu pa torsdag den 31 mars flyger vi till Singapore och ar dar over helgen och kommer tillbaka pa sondag da vi troligtvis aker direkt tillbaka till Nakhon Sawan igen, tillsammans med mina foraldrar som ar kvar till den 14 april. Att vi aker till Singapore beror i forsta hand pa att det ar dags att korsa en grans igen for att fornya vara visum. Singapore lockade sa det blev det. Jag hade lite smatt pratat om att vi kunde bege oss till Kambodja men for er som inte vet sa ar det lite spant lage mellan Thailand och kambodja pga av en incident sa vi tog inga risker. Innan jag avslutar sa vill jag garna be om forbon for Salomon. Han har akt pa en magsjuka i lordags natt och haller pa an. Han har valdigt svart att behalla vatska kvar i magen. Han kraks upp det valdigt ofta. Vi ar inte oroliga, han far vatska i sig och han har en viss energi trots trotthet men fortsatter det sa soker vi nog upp ett sjukhus for observation under tisdagen. Tills vidare, allt gott och Guds valsignelse Daniel

1 kommentar:

  1. Hej vänner! Vad roligt att läsa bloggen! Nu e vi hemma igen och det känns bra efter en lyckad resa! Michelle åkte oxå på någon form av magsjuka hon började spy på lördan och allt har gått rakt igenom henne, vi har gett vätskeersättning och det är först idag, torsdag som hon verkar kunna behålla mat. Jag (Ruth) har oxå blivit dålig. Hur är det med Salomon nu? När vi var i Beijing läste vi i tidningen att det varit en jordbävning i thailand(myanmair?) och nu hörde vi att det var stora översvämningar i södra Thailand..har ni hört något om nakon sawan? Vi ville bara tacka för att vi fick hälsa på, vi saknade er faktiskt när vi reste vidare :( kram till hela familjen fam Olofsson ps. Vilken hemsk bild på mig!

    SvaraRadera