söndag 10 april 2011

Tillbaka till Nakhon Sawan

Nu är vi tillbaka till Nakhon Sawan igen. Det märks väl på att jag kan använda å ä och ö igen (vi har vår svenska bärbara med här). Precis tre veckor var vi borta. Det är länge. Det var i onsdags kväll, den 6 april på kvällen som vi kom. Vi har inte precis kommit tillbaka till samma rutiner som innan än. Vi är rätt så många som bor här i vårt hus just nu. Vi har med oss mina föräldrar som stannar här till och med onsdag och flyger tillbaka på torsdag. En av Karins mostrar som bor i Sverige har kommit och hälsat på, med sin fästman. Dessutom har Karins morfar åkt in på sjukhus pga. andningsbesvär så de vakar med honom större delen av dagarna. Inte så att han ligger för sitt yttersta men visst är det allvarligt att inte kunna andas ordentligt. Läget är ändå stabilt.



Så hemskt mycket har inte hunnit hända än. Vi planerade ett möte i fredags och jag skulle undervisa men lite sjukdom och annat förhinder gjorde att ingen kom så vi ställde in det. Vi satsar på nästa fredag och hoppas på en bättre uppslutning då.



Eftersom jag tyvärr inte har kunnat sätta in några foton under den tid vi varit borta så kommer här en kort kavalkad:


Ariel och Noah (Olofssons son) badar i poolen vid hotellet i Khao Lak.


Salomon på sjukhus i Bangkok


Tillsammans med Daniels föräldrar Ulla och Roland i Singapore
Elefantshow i Bangkok. Ariel försöker mata en av elefanterna med banan.

Mvh Daniel med familj.

1 kommentar:

  1. Hej Daniel o Karin! tänkte bara meddela att jag laddat upp lite bilder på facebook nu från resan, kan ju va kul för er att se :) ha det gott. kram Ruth

    SvaraRadera